7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
19,372 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۲۴ مهر ۱۴۰۰

google analytics wordpress plugins - 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یکی از سرویس های قدرتمند گوگل است که کار آن تحلیل و بررسی ترافیک وب سایت می باشد.

این ابزار قدرتمند برای صاحبان وب سایت های است که می خواهند استراتژی و بازاریابی خود را بهبود ببخشند، درک بهتری از مخاطبان خود داشته باشند و رفتار آنها را زیر نظر بگیرند.

به طور خلاصه، داشتن اطلاعات در مورد عملکرد وب سایت و رفتار بازدیدکنندگان می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر در پیشرفت وب سایت کمک کند.

در این مقاله بررسی می شود که چگونه گوگل آنالیتیکس می تواند باعث رشد وب سایت ما بشود و اینکه با تحلیل 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس، به شما کمک می کنیم که افزونه مناسب وب سایتتان را انتخاب کنید.

چگونه می توان از Google Analytics استفاده کرد؟

google analytics - 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

 

برای استفاده از Google Analytics فقط کافی است با استفاده از حساب جیمیل خودتان وارد صفحه رسمی این ابزار گوگل بشوید و مراحل ثبت کد رهگیری برای وب سایت خودتان را طی کنید. بعد از انجام این کار شما می توانید کد دریافتی را در صفحات وب سایت خود قرار دهید.

بهترین افزونه های گوگل آنالیتیکس برای وردپرس

تعداد زیادی افزونه خوب به صورت رایگان و پولی وجود دارد. ما سعی کردیم لیستی از بهترین افزونه های Google Analytics را برای شما جمع آوری کنیم و به بررسی مزایا و معایب آنها بپردازیم. اگر در نصب افزونه وردپرس مشکل دارید

1. MonsterInsights

monster insights wp ga plugin - 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

MonsterInsights یکی از افزونه های برتر Google Analytics است که طیف وسیعی از امکانات و ابزار ها را در اختیار شما قرار می دهد.

راه اندازی فرآیند ردیابی با افزونه بسیار ساده است. نیاز نیست شما به صورت دستی tracking ID را در سایت قرار دهید. زمانی که افزونه را پیکربندی می کنید تنها با یک کلیک به صورت خودکار قرار می گیرد و فرآیند ردیابی شروع می شود.

MonsterInsights به صورت real-time تمام گزارشات و تحلیل ها آنالیتیکس را در داشبورد وردپرس نمایش می دهد. به راحتی تعداد کلیک های خورده شده بر پیوند های خارجی را بررسی و مدیریت کنید.

کسب اطلاعات بهتر در مورد بازدید کنندگان با استفاده از demographics بسیار راحت تر است. MonsterInsights به شما این امکان را می دهد که کاربران را بر اساس کشور، دستگاه، محتوا و سن تفکیک کنید. به صورت demographics

علاوه بر این افزونه می تواند کلمات کلیدی که کاربران با آنها وارد وب سایت شده اند را رهگیری و در اختیار شما قرار بدهد. دانستن این مورد می تواند به شما برا جذب کاربر و بهبود کیفیت سایت بسیار کمک کننده باشد.

پیگیری فروش WooCommerce, Easy Digital Downloads, و MemberPress برای بررسی نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری. ارسال گزارشات به صورت هفتگی برای حداکثر 5 ایمیل.

ادغام های بیشتر برای تجزیه و تحلیل بهتر با WPFormsGoogle AdsenseCookieBotGoogle Optimize, و ThirstyAffiliates.

نسخه رایگان MonsterInsights امکانات مهمی مثل ردیابی جهانی و آمار لحظه ای را به شما ارائه می دهد. اما برای دریافت ویژگی های دیگر افزونه باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

2. Site Kit

site kit wp ga plugin - 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

Site Kit یک افزونه open-source است که برای insights کردن کاربران وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد. این افزونه توسط Google توسعه یافته است این افزونه مدیریت ابزار های دیگری از گوگل را در داشبورد وردپرس نیز ارائه می دهد.

برخی از ابزار های که Site Kit علاوه بر Google Analytics ارائه می دهد شامل Search ConsolePageSpeed Insights و Adsense می باشد.

این افزونه وردپرس می تواند آمار و اطلاعات را برای هر نوشته تفکیک کنید و در دسترس شما قرار بدهد. با این حال یک ویژگی برای بررسی و رهگیری فروش فروشگاه یا فرم های تماس ارائه نمی دهد.

ویژگی دیگر این افزونه یک محیط چند منظوره بدون کد است که به مبتدیان اجازه می‌دهد بدون داشتن تجربه کدگذاری، از ابزارهای گوگل استفاده کنند.

3. Analytify

analytify wp ga plugin - 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

 

به عنوان یکی از بهترین افزونه های Google Analytics در بازار، Analytify بسیاری از ویژگی های ممتاز را به شما ارائه می دهد. این افزونه علاوه بر نصب آسان، اطمینان حاصل می کند که آمار و داده ها به صورت real-time از Google Analytics دریافت به راحتی در اختیار شما قرار بگیرد.

اول و مهمتر از همه، این افزونه محبوب Google Analytics یک ویژگی ردیابی جهانی با آمار لحظه ای، مانند نرخ خروج، کشورهای برتر، نمایش صفحات و نرخ بازدیدکنندگان بازگشتی را ارائه می دهد. داشبورد ساده و در عین حال قدرتمند Google Analytics به کاربران غیر فنی امکان می دهد ترافیک نوشته های خود را به صورت تمیز و مستقیم مشاهده کنند.

بررسی آمار realtime برای پست تایپ های سفارش مثل گالری، نمونه کار و… وجود دارد همچنین شما می توانید با ساخت یک کمپین شبکه اجتماعی داده های آن را در داشبورد وردپرس بررسی کنید.

از لحاظ تجاری این افزونه گوگل آنالیتیکس می تواند نرخ فروش فروشگاه های الکترونیکی که با ووکامرس و EDD ساخته شده اند را تحلیل و بررسی کند. همچنین Analytify می تواند نرخ سبد خرید abandonment شده و نرخ بازگشت را در اختیار شما قرار بدهد.

تمام گزارشات به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل می شود و شما می توانید بدون دسترسی به داشبورد وردپرس به تحلیل داده ها بپردازید.

این افزونه نیز در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار شما قرار دارد که می توانید نسخه رایگان را از مخزن وردپرس دانلود نمایید.

4. WP Statistics

wp statistics wp ga plugin - 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

WP Statistics یکی دیگر از افزونه محبوب گوگل آنالیتیکس برای وردپرس است که با تبدیل داده های عددی به نمودار های جذاب و زیبا باعث درک بهتر داده ها می شود. عملکر فیلتر کردن داده ها نیز تضمین می کند که فقط داده های مهم و کاربردی نمایش داده شوند.

مانند افزونه های ذکر شده قبلی، WP Statistics بینندگان وب سایت شما را ردیابی می کند. برخی از داده هایی که می تواند ردیابی کند شامل کلمات کلیدی جستجو شده محبوب، موتورهای جستجوی مورد علاقه بازدیدکنندگان، کشور و شهر مبدأ و تعداد مراجع است.

این افزونه امکان آن را دارد که گزارش های ثبت شده را به آسانی در قالب فایل های TSV, XML و CSV در اختیار شما قرار بدهد. همچنین می توانید تنظیم کنید که اطلاعات برای شما ایمیل شود.

WP Statistics اطلاعات بازدید کننده را بسیار جدی می‌گیرد. تمام داده‌ها به طور محلی در WordPress ذخیره می‌شوند تا از قراردادهای غیر ضروری پردازش اطلاعات با شرکت‌های خارجی اجتناب شود.

نسخه اصلی و رایگان افزونه امکانات بسیار خوبی برای تجزیه و تحلیل وب سایت به شما می دهد با این وجود اگر به فکر امکانات بیشتر هستید خرید نسخه پولی آن می تواند شما را راضی کند.

5. Google Analytics Dashboard for WP by ExactMetrics

exactmetrics wp ga plugin - 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

Google Analytics Dashboard for WP by ExactMetrics یکی از بهترین افزونه های گوگل آنالیز در بازار است. کاربران می توانند تمام ادغام های مورد نیاز بین گوگل آنالیز و داشبورد وردپرس را بدون نیاز به برنامه نویس داشته باشند. این مورد می تواند برای تازه وارد ها بسیار ایده آل باشد.

این افزونه علاوه بر آمار دقیق لحظه ای و استفاده آسان از Google Analytics dashboard، دارای ویژگی های مختلف ردیابی است. به سادگی کد رهگیری را به سایت خود اضافه کنید و تجزیه و تحلیل وب سایت و کاربران آن را شروع کنید.

برخی از بهترین ویژگی های ردیابی شامل رویداد سفارشی، scroll depth tracking و page-level insights. با ردیابی رویداد پیشرفته، می توانید دکمه های سفارشی، پیوندهای منو و کلیک بنرها را ردیابی کنید.

داشتن این اطلاعات می تواند در بهبود تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل کمک کند. همچنین ویژگی انتساب پیوند افزایش یافته است که می تواند به شما در ردیابی کلیک ها بر روی پیوندهای وابسته کمک کند.

ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته برای فروشگاه های WooCommerce ، Easy Digital Downloads و MemberPress وجود دارد. ادغام با یک کلیک در وقت شما صرفه جویی می کند و به شما این امکان را می دهد تا داده های Google Analytics را بدون دردسر بدست آورید. علاوه بر این ، این افزونه Google Analytics از ادغام Google Optimize برای A/B testing نیز پشتیبانی می کند.

ویژگی دیگر این افزونه می تواند خلاصه ای از مهم ترین داده های گوگل آنالیز را در نوار داشبورد وردپرس به نمایش دربیارد.

Google Analytics Dashboard for WP by ExactMetrics می تواند با افزونه های Yoast, Formidable Forms و Pretty Links نیز ادغام شود.

6. 10WebAnalytics

10web analytics wp ga plugin 1024x425 1 - 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

اگر طرفدار سادگی هستید 10WebAnalytics می تواند بسیار کمک کننده باشد. این افزونه دارای یک فرآیند یکپارچه سازی آسان است.

10WebAnalytics به شما امکان می دهد گزارش های سفارشی ایجاد کرده و بر ابعاد و معیارهای خاص وب سایت خود تمرکز کنید. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه این معیارها برای خوانایی مطلوب ارائه می شوند. متناوباً ، می توانید با نمایش ترافیک صفحه و آمار سایت در صفحه وب اصلی خود ، در وقت خود صرفه جویی کنید.

هشدارها و اعلان ها با قابلیت trigger قابل تنظیم هستند. همچنین می توانید یک کد رهگیری سفارشی Google Analytics ایجاد کنید تا ترافیک کاربران ، انواع نقش ها و کشورها یا مناطق را حذف کنید.

اگر یک کمپین تبلیغات با Adsense و Google Ads ایجاد کنید، افزونه به شما این امکان را می دهد که بتوانید داده های پردازش شده این دو سیستم را در داشبورد وردپرس خود داشته باشید.

نسخه رایگان عملکرد اصلی Google Analytics را ارائه می هد اما برای دریافت ویژگی های ویژه نیاز است که نسخه پولی را خریداری کنید.

7. GA Google Analytics

ga pro wp ga plugin - 7 تا از بهترین افزونه های وردپرس برای گوگل آنالیتیکس

GA Google Analytics یکی دیگر از افزونه های فری‌میوم وردپرس است که نسبت به رقبای خود ضعیف تر دیده نمی شود. این یک افزونه ایده آل برای دارندگان سایت وردپرس با ترافیک کم تا متوسط است که می خواهند آمار وب سایت خود را بدون هیچ زحمتی کنترل کنند.

در حالی که نسخه رایگان فقط دارای ویژگی ها و خدمات مربوط به Google Analytics است ، افزونه کار خود را خوبی انجام می دهد. افزونه دارای ویژگی های ریز و درشت زیادی است از جمله قرار دادن کد رهگیری در هدر – پاورقی – یا هر صفحه ای بدون زحمت.

نتیجه گیری

در اینجا ما به بررسی و تحلیل 7 تا از بهترین افزونه های گوگل آنالیتیکس برای وردپرس پرداختیم. هر یک از افزونه ها در جایگاه خود دارای مزایا و معایبی بودن که شما نسبت به نیاز خود باید یکی از افزونه ها را نصب نمایید.

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد...
به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...