۵ شیوه و راهکار مفید برای افزایش فروش محصولات

۵ شیوه و راهکار مفید برای افزایش فروش محصولات

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
3,271 بار
0 نظر
پوریا زارعی
۲۴ مرداد ۱۳۹۵

ecommerce 12 1024x683 - ۵ شیوه و راهکار مفید برای افزایش فروش محصولات

“همه چیز قدیمیش خوبه” ، این جمله ایه که خیلی وقتا ما از بزرگترها و قدیمی ترها میشنویم و خیلی وقتا هم شده که بعد از شنیدنش با خودمون بیگیم آره ، شاید خیلی چیزا قدیمیش خوبه و این جمله دوم درست تره چون همه چیز قدیمیش خوب نیست خصوصا توی قرن ۲۱ یعنی قرن تکنولوژی و ارتباطات .

قدیما خیلی از ماها برای خرید یه وسیله جزئی و کوچیک باید کلی هزینه و انرژی صرف رفت و آمد به مرکز خرید می کردیم و البته مطمئنا شیوه درست و مناسبی هم بود ، همه خوب می دونیم چرا از کلمه بود استفاده کردیم .

خرید کردن یکی از اون چیزاییه که قدیمیش جلوی نو و مدرنش زانو زده ، همه ما می تونیم تو خونه پشت یه سیستم بشینیم و هر چیزی که بخوایم از موبایل و لب تاب گرفته تا خوراکی ها و … و … رو ظرف چند لحظه سفارش بدیم و ظرف چند ساعت تحویلشون بگیریم ، خب چرا که نه ، خیلی هم عالی .

اما این فقط به بخش قضیس ، خرید اینترنتی خیلی مزایا برای خریدارا داره اما خب بخش اصلی که مد نظر ماست فروشنده های اینترنتی یعنی شما هستید ، مسلما هر چه قدر که کار خریدارها راحت شده عوضش فروشنده ها با چالش های بزرگتری روبرو شدن .

مشتری می تونه در لحظه چند تا تب رو باز کنه و محصولی که می خواد رو توی چندین سایت ببینه و با سنجیدن شرایط بالاخره از یکی از سایت های مد نظرش خرید رو انجام بده و چالشی که اینجا برای فروشنده وجود داره اینه که اون سایت مد نظر مشتری باشه که البته کار ساده ای هم نیست .

فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید که بین وب سایتی که امکان خرید به بازدید کننده هاش میده و وب سایتی که بازدید کننده ها رو مشتاق خرید می کنه تفاوت زیادی هست ، اما چه تفاوت هایی ؟

توی این مقاله قصد داریم ۵ راهکار برای اینکه شما اون سایت برنده رقابت باشیم رو ارائه بدیم :

 

۱ – آماده پذیرایی از مشتری با موبایلش باشید .

مطمئنا اهمیت ریسپانسیو و واکنشگرا بودن یک سایت به شما پوشیده نیست ، می دونید که تقریبا ۴۰ درصد کل کاربرای اینترنت افرادی هستن که با موبایل وبگردی می کنن ، خب این رقم قابل توجه ای هست اقلا برای جذب بازدید کننده ، و حالا جالبه بدونید ۲۸ درصد کل خریدای اینترنتی باید موبایل انجام می گیره ، شاید رقم کوچیکی به نظر بیاد اما با توجه به خیل عظیم خریدارای اینترنتی جمعیتی که این ۲۸ درصد تشکیل میدن سود زیادی رو برای شما به ارمغان میارن .

وقتی کاربری که با موبایل می خواد خرید کنه وب سایت شما رو باز کنه و ببینه که گشتن و گذار براش سخت و پیچیدس مطمئنا بدون اینکه محصول شما رو حتی نگاه هم کنه سایت رو می بنده و این خیلی بده خصوصا که شما به لحاظ رقابت محصولات گزینه بهتری باشید اما فقط به خاطر ریسپانسیو نبودن از رقابت حذف میشید .

ضمن اینکه گوگل این اواخر شیوه جدیدی رو پیش گرفته و داره وب سایت هایی که ریسپانسیو یا به عبارتی موبایل فرندلی نیستن رو پنالتی می کنه و روز به روز اونا رو به نتایج پایین تر می کشونه تا تجربه بهتری برای کاربرای خودش حین وبگردی به وجود بیاره ، می بیند که حتی گوگل هم به ریسپانسیو بودن وب سایت شما خیلی توجه داره پس چرا شما به مسئله به این مهمی اهمیت لازم رو ندید ؟

 

۲ – سئو مهمه ، ولی نگرانش نباشید .

مطمئنا با معنی واژه سئو آشنا هستید ، الان یکی از شیوه های کسب درآمد افراد از اینترنت همین سئو هست ، افرادی که تخصص و تجربه زیادی در زمینه وب و اینترنت دارن و با دریافت هزینه های زیادی قول پیشرفت وب سایت شما توی نتایج و افزایش فروش رو می دن .

خب سئو خیلی مهمه ، حتی از خیلی مهم هم مهم تره اما همه چیز نیست .

خیلی وقتا وب سایت هایی رو می بینم که به دنبال سئو و بالا اومدن توی نتایج هستن ولی هیچ محتوای مناسبی ندارن ، سئو کنید که بازدید کننده برای وب سایتتون جذب بشه اما وقتی جذب شد ، اون موقع چی ؟ بازدید کننده ای که از وب سایت شما استفاده ای نکنه اگه وجود هم نداشته باشه مشکلی ایجاد نمی کنه .

پس توی قدم اول سعی کنید وب سایتی رو ایجاد کنید که بازدید کننده ها از هر سمتی که بهش وارد شدن مشتاق به گشت و گذار و حتی خرید ازش باشن .

نکته آخر اینکه هیچ وقت محتوا و ظاهر وب سایتتون رو فدای سئو و قوانین نامعلومش نکنید ، سادس ، اگه سئو کار کنید ممکنه بازدید کننده داشته باشید ، اگه وب سایتتون ظاهر جذاب و محتوای خوبی داشته باشه حتما بازدید کننده دارید ، یه مقایسه ساده بین حتما و شاید .

 

۳ – ایمیل ها رو دست کم نگیرید .

حتما شما هم وب سایت های آموزشی و خدماتی زیادی رو دیدید که با یه خبرنامه ایمیلی مطالب رو به ایمیل شما ارسال می کنن و با اینکار شما رو بارها و بارها با انتشار مطالب جدید به وب سایتشون می کشن ، شاید به نظرتون برای یه وب سایت فروشگاهی این خیلی کاربردی نباشه اما باید بگم کاملا در اشتباهید .

یه خبرنامه ایمیلی برای وب سایت های فروشگاهی حتی مهم تر از یه وب سایت خبریه ، وب سایت های خبری خیلی وقتا بازدید کننده ها رو به واسطه متن های طولانی و اپدیت های مکرر از موتورهای جستجو دریافت می کنن اما وب سایتی که با وقفه آپدیت میشه و متن های اون بیشتر برای بازدید کننده نوشته شده تا موتور جستجو مسلما بازدید کننده های کمتری رو از موتور های جستجو دریافت می کنه به این خاطر شما باید سعی کنید افراد رو توی خبرنامتون عضو کنید که بعدها بتونید همون شخص رو به وب سایتتون بکشید .

برای اینکه افراد رو مایل به ثبت نام کنید می تونید از کدهای تخفیف استفاده کنید یا هدیه دیگه ای در نظر بگرید ، ضمن اینکه بعدها هم می تونید کدهای تخفیفی رو از طریق ایمیل برای کاربرانتون ارسال کنید که به سمت وب سایتتون کشیده بشن .

 

۴ – استفاده از تصویر های خوب ؟ نه ، استفاده از تصویر های عالی

جایی می خوندم که اگه موقع خرید به اجسام فروشی دست بزنیم احتمال خریدنشون توسط ما ۸۰ درصد بیشتر میشه ، من فک می کنم این جمله حتی توی فروش اینترنتی هم موثره ، تصویر های خوب از محصولات شما می تونه حس بهتری رو خریدار منتقل کنه و این حس اعتماد و اطمینان رو بهش بده که خریدی که انجام می ده براش فایده خواهد داشت . اما یه تصویر عالی همون دست زدن به محصول هست ، این باعث میشه خیلی از مشتری هایی که محصولی رو لازم ندارن هم برای خریدن اون محصولات مشتاق تر بشن .

استفاده از تصویر های با کیفیت و بزرگ و از همه زوایا گزینه مناسبیه و اگه براتون ممکن بود از تصاویر سه بعدی استفاده کنید که هم کارتون راحت تره هم پرستیژ بهتری داره .

استفاده از فیلم های تستی و آنباکسینگ هم برای محصولات دیجیتالی تاثیر فوق العاده زیادی داره قطعا .

به هر حال من حس می کنم گاهی حس دیدن یه تصویر خوب از لمس کردن خود جسم لذت بخش تره ، به این حواس حواستون باشه .

 

۵ – ارسال رایگان ؟ فوق العادس

خیلی وقتا ما از خریدای اینترنتی سر باز می زنیم به این بهونه که هزینه ارسال محصول برای ما به صرفه نیست ، خب خیلی وقت ها هم به همین شکل هست .

عده ای هم هستن که زمان رسیدن محصول براشون مهم نیست ، این افراد می تونن گزینه های خوبی برای یه پیشنهاد وسوسه کننده باشن ، شما می تونید از یه ارسال با تاخیر ولی رایگان استفاده کنید که هزینه کمتری صرف کنید و مشتری رو هم جلب کرده باشید .

ایده دیگه ای که می تونه موثر باشه اضافه کردن قیمت محصول به اندازه هزینه ارسال هست و اینطوری خیلی هم ضرر نمی کنید .

البته اگه بتونید هزینه ارسال رو بدون اینکه مشتری رو گول بزنید متقبل بشید که قطعا وضعیت بهتری هست 🙂

خیلی وقتا می بینیم روی محصولات تخفیف های آنچنانی می خوره به این امید که فروششون بیشتر شه ولی من بهتون قول می دم یه ارسال رایگان فروش بیشتری از تخفیفهایی که چند برابر هزینه ارسال به شما ضرر می زنه رو براتون به ارمغان میاره .

 

و فروش بیشتر و بیشتر

سعی کنید هر روز بهتر و بهتر بشید ، محصولات بهتری ارائه کنید ، محصولات قدیمی رو به روز کنید ، سریع ارسال کنید و از فروشتون لذت ببرید .

 

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد...
به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...