هتل ها چگونه دوستدار محیط زیست می شوند؟

هتل ها چگونه دوستدار محیط زیست می شوند؟

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
2,786 بار
0 نظر
سید علی موسوی
۲۹ دی ۱۳۹۸

در دنیایی که زمین هر روز گرم تر می شود و زنگ خطرها برای نابودی محیط زیست به صدا درآمده، همه بخش ها در تکاپو برای کمک هستند. صنعت هتلداری هم به عنوان یک صنعت مهم و تأثیرگذار، تلاش کرده تا هرچه بیشتر دوستدار محیط زیست شود. چگونه و از چه راه هایی؟ اینها سئوالاتی هستند که جااینجاس به دنبال پاسخ آنها رفته است. با در نظر گرفتن این نکته که هتل های داخلی هم دغدغه محیط زیست دارند.

صرفه جویی در مصرف انرژی هتل

یکی از اقدامات مهم هتل ها در راستای کمک به محیط زیست، به کارگیری سیستم مدیریت خودکار انرژی در سیستم های سبک، تجهیزات آشپزخانه و … است. با این کار هم کاهش مصرف انرژی حاصل می شود و هم تجربه اقامت مهمانان در هتل بهبود پیدا می کند.

صرفه جویی در مصرف آب هتل

تدابیر هتل ها در این زمینه شامل فعالیت هایی برای کاهش مصرف آب در اتاق ها، خشکشویی، آشپزخانه، استخر و اسپا است. برخی موارد مواد شیمیایی ای که برای تصفیه سیستم های آب و تجهیزات شوینده استفاده می شود هم مشمول این فعالیت ها می شوند. تدابیر فوق شامل استفاده مجدد از ملحفه ها و حوله ها و نصب شیرهای آب کم نیز مصرف می شود.

بازیافت و کاهش ضایعات در هتل

هتل های پنج ستاره و بزرگ با اجرای برنامه های بازیافت برای روزنامه ها و ظروف نوشیدنی قدم مهمی در راستای کاهش ضایعات برداشته اند. حتی برخی هتل ها در راستای این تلاش ها به دنبال فرصت هایی برای کاهش استفاده از کاغذ و دیگر مواد یکبار مصرف هستند. حتی برخی هتل ها قادر هستند از این مرحله فراتر رفته و از ضایعات غذایی خود کود تولید کنند.

recycling - هتل ها چگونه دوستدار محیط زیست می شوند؟

امکانات حمام و سرویس های بهداشتی هتل

در ادامه مطلب هتل ها چگونه دوستدار محیط زیست می شوند؛ به شما می گوییم که نقش امکانات بهداشتی هتل ها در این میان چیست. ارائه محصولات بهداشتی که به صورت سفارشی ساخته شده اند. منظور چیست؟ یعنی استفاده از مواد بهداشتی کاملا طبیعی که از روغن تهیه شده و فاقد مواد نگهدارنده و مصنوعی هستند. ضمن اینکه این مواد در ظرف های قابل بازیافت در اختیار مهمانان قرار می گیرند. برخی هتل های معمولی هم از دستگاه های بزرگ توزیع مواد بهداشتی استفاده می کنند.

disposable 1 - هتل ها چگونه دوستدار محیط زیست می شوند؟

کلیدهای اتاق های هتل

همانطور که می دانید کلیدهای کارتی مورد استفاده در هتل ها از پلاستیک پی وی سی ساخته شده که بخشی از یک پروسه تولید بسیار سمی هستند. همین باعث شده تا خیلی از هتل ها به استفاده از کلیدهای کارتی روی بیاورند که از کاغذ، چوب و بیوپلاستیک هایی ساخته شده که هم برای محیط زیست بهترند و هم دوام بیشتری دارند.

مواد شوینده در هتل

هتل ها به اهمیت استفاده از مواد شوینده ایمن تر برای مهمانان، کارکنان و محیط زیست پی برده اند. از این رو به استفاده از مواد شوینده ای روی آورده اند که از روغن های سازگار با محیط زیست و دیگر پاک کننده های طبیعی ساخته شده اند. در واقع با این حرکت هتل ها در حال کاهش استفاده از شوینده های متشکل از مشتقات شیمیایی و سفیدکننده های کلردار هستند. یافته ها نشان داده که این شوینده های طبیعی برای مهمانان و کارکنان کم خطرتر بوده و به محیط زیست نیز آسیب نمی رسانند.

shampoo container - هتل ها چگونه دوستدار محیط زیست می شوند؟

تهیه غذای هتل

مواد غذایی محلی، تازه و فصلی جای خود را در غذا و نوشیدنی هتل ها باز کرده اند. در حقیقت تمرکز بر غذاهایی که از چنین مواد غذایی تهیه شده اند، به مهمانان فرصت تجربه نوعی پیوستگی و ارتباط با جوامع محلی را هم می دهد.

جایگزین هایی برای بطری های پلاستیکی در هتل

بسیاری از هتل ها در راستای کاهش ضایعات در حال فاصله گرفتن هر چه بیشتر از بطری های پلاستیکی آب معدنی هستند. این هتل ها برای تأمین آب آشامیدنی مهمانان و حتی کارکنان خود دست به اقداماتی زده اند. از جمله آنها می توان به نصب دستگاه های آب سردکن، ارائه بطری های چندبار مصرف و غیر پلاستیکی و دیگر گزینه هایی اشاره کرد که جایگزین های راحتی برای بطری های پلاستیکی آب به شمار می روند.

Untitlesdasdasdad 1 - هتل ها چگونه دوستدار محیط زیست می شوند؟

انتخاب منوی غذا در هتل

فکر می کنید منوی غذا چه ارتباطی با محیط زیست دارد. در واقع هتل ها با تنوع بخشیدن به منوی غذای خود در این راه قدم برداشته اند. منویی که همه نوع غذا از مواد ارگانیک تا گوشت و لبنیات فاقد هورمون و دیگر مواد غذایی طبیعی را در خود جای داده و در نتیجه امکان استفاده از غذاهای سالم تر را به مهمانان می دهد.

اسپا و خدمات ماساژ در هتل

این روزها برخی هتل ها و ریزورت هتل ها به استفاده از انواع مختلفی از اسپا روی آورده اند که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. چگونه؟ ترکیب کردن درمان هایی که عناصر و مواد محلی و بومی را در کنار مواد ارگانیک و طبیعی به کار می گیرند. به علاوه درمان های خاص و منحصر به فردی در حال پیدایش هستند که نوعی ارتباط خاص با مقصد را برای مهمانان به همراه می آورند.

spa - هتل ها چگونه دوستدار محیط زیست می شوند؟

کدام هتل های ایران دوستدار محیط زیست هستند؟

در ایران هم هتل هایی وجود دارند که به شکل های مختلف در راستای حفظ محیط زیست قدم برداشته اند. برای مثال می توان به هتل پارسیان آزادی تهران اشاره کرد که نخستین هتل سبز ایران شناخته می شود. این هتل علاوه بر سیستم یکپارچه صرفه جویی در مصرف انرژی(BMS)، هشدارهایی در مورد شستشوی ملحفه ها و مصرف بهینه آب در اتاق های خود نصب کرده است.
هتل پارسیان کوثر اصفهان هم با اختصاص بخشی از فضای سبز هتل به کاشت سبزیجاتی چون ریحان، جعفری، خیار، گوجه فرنگی و … در زمینه تولید محصولات ارگانیک و طبیعی دست به اقداماتی زده است. شاید اقدام هتل ترنج کیش هم در این زمینه جالب باشد. این هتل با ایجاد دو جزیره مصنوعی به جذب پرندگان مهاجر و حفظ اکوسیستم منطقه کمک کرده است. یکی دیگر از هتل های دوستدار محیط زیست در ایران را باید هتل داد یزد دانست. این هتل با بهره گیری از انرژی خورشیدی قدم مهمی در کاهش تولید دی اکسید کربن برداشته است.
شاید شما هم به عنوان یک مسافر دغدغه محیط زیست داشته باشید؛ آنقدر که دلتان بخواهد در یکی از هتل های سبز ایران که به آنها اشاره کردیم، اقامت کنید. رزرو هتل در جااینجاس این مزیت را دارد که هتل ها به شما معرفی شده اند. می توانید در توضیحات هتل ها بگردید و اگر نشانی از سازگاری با محیط زیست در آن دیدید، دست به رزرو بزنید.

اقتباس شده از:
https://jainjas.com/Blog/150/هتل-ها-چگونه-دوستدار-محیط-زیست-می-شوند؟
https://jainjas.com/hotel_kish-toranj
https://jainjas.com/hotel_yazd-dad

 

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

درود به تمامی دوست داران فامو امروز قصد داریم به شما بگوییم که برای راه اندازی یک کسب و کار...
سایت موسیقی دی موزیک شروع به کار کرد و امیدواریم بتونیم بهتر موثر باشیم. دوستان ما را حمایت کنید تا...
افزونه myStickymenu این امکان را به شما می دهد تا همیشه منوی سایت را در دسترس کاربران خود قرار دهید...
افزودن تب به صفحه محصول در ووکامرس با افزونه Custom Product Tabs for WooCommerce  یکی از مواردی که بسیاری از وب...