سایتم هک شده!!! چیکار کنم؟

سایتم هک شده!!! چیکار کنم؟

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
3,462 بار
13 نظر
محمد رحمتی
۳۰ آذر ۱۳۹۴

securite wp - سایتم هک شده!!! چیکار کنم؟

سایتم هک شده!!! چیکار کنم؟

باعرض سلام و ادب خدمت کاربران عزیز سایت فامو. امروز قصد دارم پیرو افزونه امنیت فراگیر وردپرس، روش های پیشگیری و جلوگیری از هک سایت رو خدمت شما عزیزان قرار بدم. شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که سایت وردپرس شما از دسترس بیرون آمده بوده یا در واقع شما هک شده بودید. خوب ما در این مقاله میخاهیم راه هایی رو به شما پیشنهاد بدیم که تو این شرایت میتونه کمکتون کنه. اول به ذکر مثال هایی میپردازم که ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد.

.

از هاست های اشتراکی استفاده نکنیم!

هاست اشتراکی رایج ترین، ارزان ترین و نیز راحت ترین نوع هاستینگ است. هاست اشتراکی سرویسی است که در آن فضای هاست یک سرور بین چندین وب سایت تقسیم می شود و قیمت پایین و اشتراکی بودن آن، امنیت آن را هم بسیار ضعیف میکند و در مواقعی واقعا مشکل ساز می شود. به عنوان مثال یک وب سایت در سرور شما هک می شود. در واقع تمام سرور هک شده، پس تا جای ممکن دور این هاست های ارزان قیمت را خط بکشید!

 

هر چیزی را دانلود نکنید!

یکی از بدترین کارهایی که میتوانید انجام دهید دانلود فایل های ناشناس و بازکردن آنها است. این نوع ویروس ها که به ان ها قفل شکن هم میگویند زمانی که شما روی آن کلیک میکنید تمام رمز هایی که تا بحال روی مرورگر خود ذخیره کرده اید به همراه نام کاربری شما را برای هکر میفرستد. پس همیشه از یک آنتی ویروس فعال و قانونی استفاده کنید.

 

از افزونه ها و قالب های نامعتبر استفاده کرده اید!

با این کار شما با دست های خود سایت خود را تحویل هکر ها داده اید. آنها با استفاده از این افزونه های خراب خیلی راحت یک حفره امنیتی در سایتتان ایجاد کرده و شما را هک میکنند. به عنوان مثال شما افزونه ای دانلود کرده اید و سپس آن را نصب کرده اید. افزونه دارای کد هایی است که در فایل های اصلی سایت شما اختلال ایجاد کرده است و امنیت سایت شما را پایین میاورد و پس از آن خیلی راحت هک میشوید. تا جای ممکن افزونه ها را از مخزن وردپرس و منابع قابل اعتماد مثل فامو که قبل از قرار دادن هر قالب و یا افزونه ای با دقت ان را بررسی کرده و سپس ان را انتشار میدهیم.

 

شاید شما هک نشده اید! خودتان سایتتان را خراب کرده اید!

گاهی اوقات ما با نصب یک قالب و یا افزونه سایتمان را خراب میکنیم.این به دلیل این است که افزونه ما با افزونه های دیگر مشکل دارد و باعث اختلال شده و ما صفحه مرگ سفید را مشاهده خواهیم کرد. (صفحه مرگ سفید به زمانی گفته میشود که سایت وردپرسی ما خراب شده و وقتی به مشاهده سایت میرویم با این صفحه سفید خالی مواجه می شویم)

خوب، در بالا ما به یک سری مثال ها پرداختیم در ادامه به شما راه کارهایی معرفی میکنم که شاید بتواند مشکلتان را حل کند.

.

راهکار ها بعد از خراب شدن سایت وردپرسی:

از یک هاست خوب استفاده کنیم.

آخرین بک آپ که از سرویس خود دارید را برداشته و به یک هاست دهی معتبر مهاجرت کنید. یک هاست خود گرفته که از امنیت بالایی برخوردار باشد سپس از آنها بخواهید که سایتتان را منتقل کرده و خیال خود را آسوده کنید.

 

قالب و یا افزونه را پاک کنید!

به پیشخوان هاست خود بروید. سپس به پوشه:

wordpress\wp-content\themes

و بعد تمام قالب ها را پاک کنید. سپس به پیشخوان سایت وردپرس خود بروید میبینید که مشکل حل شده. مشکل حل نشده؟

افزونه های اضافی را پاک کنید!

به پیشخوان هاست خود بروید و سپس به پوشه:

wordpress\wp-content\plugins

تمام فایل های افزونه ها را پاک کنید. در صورتی که مشکل باز هم حل نشده تنها راه استفاده از اخرین بک آپ از سایت شما است.

 

بعد از رفع مشکل هک شدن:

رمز عبور

یادتان باشد که همیشه رمز های خود را به صورت دوره ای عوض کنید مثلا هر ۵ روز یک بار و قدرت رمز عبور هم بسیار مهم است. به رمز عبور زیر نگاه کنید:

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰

آیا این رمز عبور گزینه خوبی است؟ بدترین کار این است که از نام کاربری خود هم به عنوان رمز استفاده کنید چون اولین کاری که یک آدم حتی خیلی ناشی هم برای ورود به پیشخوان استفاده می کند نام کاربری شما به عنوان رمز است. یک رمز عبور قوی باید مانند این باشد:

AAAaaa.12

پیشنهاد میکنیم از افزونه زیر هم استفاده کنید که در سایت منتشر شده است:

دانلود افزونه امنیت فراگیر وردپرس

 

نصب یک آنتی ویروس قدرتمند:

یک آنتی ویروس مانند بیتدیفندر یا کسپراسکی که قانونی باشد بخرید و نصب کنید. تا جای ممکن هم از نسخه های کرک شده استفاده نکنید!

هر مشکل یا سوالی داشتید از ما بپرسید ما پاسخگو هستیم.

دیدگاه کاربران

13 دیدگاه

مقالات مرتبط

در این آموزش وردپرس، شما را در فرآیند ساخت وب سایت چند زبانه راهنمایی می نماییم. شما متوجه خواهید شد...
به عنوان یک صاحب وب سایت، موارد متعددی وجود دارد که می خواهید سایت خود را در حالت تعمیر حفظ...
پیوند یکتا نام دیگری است که به URL صفحه وب می گویند. زمانی که شما مقاله ای را مشاهده می...
در این مقاله مرحله به مرحله، آموزش ساخت وب سایت با المنتور را در چند مرحله به شما نشان می...