تاثیر برج های منطقه ۲۲ و املاک چیتگر بر آلودگی هوای تهران

تاثیر برج های منطقه ۲۲ و املاک چیتگر بر آلودگی هوای تهران

می پسندم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
3,016 بار
0 نظر
محمد رحمتی
۱۶ بهمن ۱۳۹۵

sadaf22.com  - تاثیر برج های منطقه ۲۲ و املاک چیتگر بر آلودگی هوای تهران

تأثیر بلند مرتبه سازی منطقه ۲۲ بر آب و هوای پایتخت

اگر مسیر رفت و آمدتان تهران-کرج باشد و از بزرگراه خرازی عبور کرده باشید، مطمئناً برج های ۳۰ طبقه غرب دریاچه را دیده اید که چند سالی است سبز شده اند و هر روز نیز به تعدادشان افزوده می شود. برخی از آنها به صورت اسکلت و سازه های فلزی هستند و برخی نیز تحویل شده اند. تعدادی شمال بزرگراه به صورت شهرک هستند و برخی نیز با اینکه تکمیل شده اند اما چون اطرافش برهوت و خالی از سکنه است، همچنان خالی مانده اند و صاحبانش در واحدهایشان مستقر نشده اند.

در سال های اخیر با روند پیشروی برج های مسکونی و تجاری اداری در منطقه ۲۲، شاهد انتقادهای جسته گریخته ای نیز از برخی مطبوعات و حتی صداوسیما بوده ایم مبنی بر اینکه با ساخت برج های مرتفع در منطقه ۲۲ که به نوعی تصفیه خانه هوای تهران محسوب میشود، در برابر باد غرب به شرق مانع ایجاد کرده و سبب افزایش آلودگی شهر تهران خواهد شد.

البته با اولین برخورد می توان این انتقاد را وارد دانست که باتوجه به تمرکز برج های ساخته شده و در حال ساخت و در نظر نگرفتن زیرساخت های شهری و ترافیکی در زمان صدور مجوز، وارد دانستن انتقاد چنان بیراه هم نیست. اما اگر نتایج ساخت برج و بلندمرتبه در منطقه ۲۲ را تفکیک کنیم و فواید را در یک کفه و مضراتی که خیلی رو آن پافشاری می کنند را در کفه ی دیگر ترازو قرار دهیم، شک ندارم که کفه ی فواید از هر نظر سنگین تر است.

مهم ترین و شاخص ترین فایده برج سازی در منطقه ۲۲، توسعه شهری است. به این معنی که شهر تهران به سمت غرب پیشروی کرده و زمین هایی که روزگاری نه چندان دور، بیابان محسوب می شد هم اکنون با راه اندازی دریاچه، یکی از مرغوب ترین زمین های تهران جهت ساخت و ساز شده اند و خریداران بسیاری از سراسر تهران- و حتی ایران- برای خرید جهت سرمایه گذاری و سکونت به این منطقه می آیند.

یکی از دیگر فواید بلندمرتبه سازی در این منطقه، تمرکز واحدهای تجاری و بازارهای بزرگ پایتخت سمت چیتگر و دریاچه است. برنامه شهرداری برای این منطقه متمرکز کردن کلیه بازارها و مراکز خرید عمده تهران مثل بازار موبایل، کامپیوتر، طلا، پوشاک، صوت و تصویر و … است که در قالب مال ها و پاساژها و برج های بزرگ تجاری در منطقه است که می توان از بزرگترین آنها به اسامی زیر اشاره کرد ؛ ایران مال یا بازار بزرگ ایران، رزمال، تهران مال (هایپراستار)، مال مون،پروژه آرتمیس ، بازار بزرگ مادر، گلستان خیام، برج لکسون و … که این اسامی تنها بخش کوچکی از مراکز تجاری منطقه می باشد که در حال ساخت هستند.

شاید به نظر نگارنده مهمترین اثر و فایده برج سازی در منطقه ۲۲ می توان به توسعه فرهنگ شهرنشینی و بالاتر رفتن سطح فرهنگ شهرنشینی اشاره کرد. برج های ۳۰ و ۴۰ طبقه ای که به صورت ردیفی کنار هم صف کشیده اند و در هر برج حداقل ۲۰۰ ، ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد مسکونی در کنار هم و در آرامش کامل زندگی می کنند و به سر می برند. این شاید بهترین نتیجه و اثر برج سازی باشد که گلچینی از تمام اقشار و تمام شهرها و قومیت ها را در کنار هم جمع کرده است و محیطی چنان مدرن ساخته است که تمامی اعضای آن در این محیط با سطحی بالاتر از گذشته در فرهنگ شهرنشینی روبرو شده اند و این سطح جدید فرهنگ از آنجا که ساری و جاری می باشد، به تمام شهرک و منطقه و کم کم به تمام تهران سرایت کرده و تحت تاثیر قرار می دهد.

در انتها باید خاطرنشان کرد، شاید برج های منطقه ۲۲ جلوی باد غرب به شرق را تا حدودی بگیرد اما هوای خود منطقه ۲۲ همچنان یکی از بهترین آب و هواهای پایتخت را دارد و برج نشین های منطقه از این آب و هوا و آرامش استفاده میکنند، در درجه بعد شاید تاثیر برج های منطقه ۲۲ در آب و هوای تهران یکی از پایین ترین اولویت ها را در جدول مدیریت شهری داشته باشد.

به این معنی که در جدول مدیریت شهری، مشکلاتی به مراتب بزرگ تر و موثرتر از آپارتمان های منطقه ۲۲ وجود دارد که موجب آلودگی آب و هوای تهران است. پس اگر بنا به انتقاد هم باشد، قبل از ساختمان های منطقه ۲۲ باید به مسائلی کلی تر و اصلی تر انتقاد کرد مثل مشکل ترافیک و عبور و مرور، فرهنگ شهرنشینی و زباله ریزی، مشکل پسماند در تهران، ریزگردها و ویروس ها که چند سالی است معضل شده است، سامانه حمل و نقل خارج از رده که موجب آلودگی هوای تهران شده است و … ده ها مشکل و معضل اصلی که اولویتی بسیار بالاتر از پروژه های منطقه ۲۲ هستند و باید ابتدا به آنها رسیدگی شود.

تاثیر املاک چیتگر

املاک چیتگر نیز با رونق برج و برج سازی در منطقه ۲۲ افزایش چشم گیری یافته و با معرفی تمام پروژه های مناسب و قابل اعتمادمنطقه ۲۲ ، نقش بسزایی در انتخاب و تصمیم گیری خریداران داشته و روند خرید و فروش امتیازها و جابجایی سهام پروژه ها را تسریع نموده اند. املاک چیتگر با عملکردی مبتنی بر بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین ، گوی سبقت را در زمینه های آی تی و سایبری از خود دفاتر تعاونی ها ربوده اند و اگر شما پروژه خاصی را در گوگل جستجو کنید، سایت اصلی خود تعاونی شاید در رده چهارم و پنجم پس از وبلاگهای و سایت املاک چیتگر قرار بگیرد. نتیجه اینکه به هیچ وجه نمی توان نقش املاک چیتگر را در توسعه و گسترش برج نشینی در غرب پایتخت و منطقه ۲۲ نادیده گرفت.

نگارنده : بزرگمهر کیانی

دیدگاه کاربران

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

مقالات مرتبط

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که به قوطی سبک هم معروف است، از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استاندارد...
همه ما شاهد پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی در سراسر جهان هستیم. در این زمینه محصولات و خدمات گسترده‌ای وجود دارد...
لیپوماتیک یکی از روش هایی است که شما را از شر چربی های اضافی رها می کند. با این حال...
همانطور که می‌دانید، دنیای امروز با سرعت زیادی به سمت فناوری در حرکت می‌باشد. یکی از آورده های تکنولوژی برای...